Rólam
Munkáimban egy olyan világot építek, amelyben időnként otthon érzem magam, néha pedig nagyon szorongva és nyugtalanul.
A környezetet úgy formálom, ahogyan csak tetszik és valójában ebben az elképzelt térben mindent megtehetek, nincs lehetetlen. Mivel ismerem a szabályait, minden pozitív és negatív tulajdonságát, nem érhet semmi kiszámíthatatlan. Ennek ellenére mégis minden egyes alkalommal magamra kényszerítem a félelem jelenségét. Ez a kettősség kell ahhoz, hogy a munka elnyerje végső állapotát, és médiumként működhessen a befogadó és köztem, megmutatva egy esetleges párhuzamos univerzum vagy utópia képét.
Tanulmányok
Magyar Képzőművészeti Egyetem
Budapest, Képzőművész-tanár
2015 – 2016
The Accademia di Belle Arti di Brera
Milánó, Festő szak (Erasmus ösztöndíj)
2014
Schulek Frigyes Szakközépiskola
Budapest, Kéttannyelvű Építőipari Műszaki Szakközépiskola
2003 – 2009
Egyéni kiállítások
2021 – RAM (Pieces of RAM), Madhouse Street Gallery, Budapest
2021 – RAM (Random Access Memory), StandArtAct offspace, Budakalász
2020 – Fragments of Eternity, Nagyházi Contemporary, Budapest
2020 – PREMIUM TRASH // ART MOMENTS FESTIVAL 2020, Hybridart Space, Budapest
2018 – Shape of Noise, Auróra, Budapest
2018 – POWERFORMAT, Levendula Galéria, Gödöllő
2011 – Kokott Hemperöltő, Körönd Könyvesbolt és Galéria, Budapest
Sajtómegjelenések
2021 Funzine.hu – Már csak néhány napig látogatható az Anker köz ingyenes, szabadtéri tárlata
2021 Velvet.hu – Kortárs képzőművészek mutatkoznak be az Anker közben
2021 Új Művészet online – Danka Zsófia: Menekülési útvonalak (Y2K- Insomnia)
2021 24.hu – Felértékelődtek a közös pillanatok, vége a halogatásnak-így élték meg a visszakapott szabadságot a fiatal művészek
2021 Kreatív.hu – Bicsérdi Ádám: Képzőművészek installációi lakhatják be a Budapest Parkot
2021 Deszkavízió.hu – Flaisz János: Közös pályázatot indított a Zwack Unicum és a Budapest Park
2020 Artlocator Magazine online: Tayler Patrick: Gyorskötözők, lángok és leopárdok – Feljegyzések Dóczi Attila műveinek esztétikájáról
2020 Funzine print – Waste Revolution – különkiadás
2020 Artmirror online – Danka Zsófia: Fragments of Eternity
2020 Új Művészet online – Don Tamás interjú: Dóczi Attila párhuzamos univerzumai
2020 Greendex – Molnár Csaba Gábor: Premium Trash
Kollaborációk
2022 – Samsara project, Budapest
2021 – „Együtt vagyunk szabadok”, a Zwack Unicum és a Budapest Park közös pályázata, Budapest
2021 – „tőlünk NEKED”, Adománygyűjtés és kiállítás, Design Institute, Budapest
Csoportos kiállítások
2022 – WorkStation-NFT, Nagyházi Contemporary, Budapest
2022 – NuGen X Memphis series, Arzenál, Budapest
2021 – Insomnia (Y2K művészcsoport) // ART MOMENTS FESTIVAL 2021, Hybridart Space, Budapest
2020 – Repülő üzemmód, Nagyházi Contemporary, Budapest
2018 – Red Virgin (Solar Recall művészcsoport), Dózsa György Művelődési Otthon Galériája, Isaszeg
2017 – „A jelen idő vitrinében” (a GÖMB művészcsoporttal), Ráday-Kastély, Pécel
2015 – Karácsonyi képzőművészeti vásár, CartC Galéria, Budapest
2015 – Diploma kiállítás, MKE Barcsay terem, Budapest
2014 – Veronika vászna, Godot Galéria, Budapest
2013 – Visszautasítottak Tárlata, MÜSZI, Budapest
2013 – Kala Bence és Dóczi Attila, Ari S. Kupsus, Budapest
2012 – Malomkörzés, Művészmalom, Szentendre
Madhouse Street Gallery
„A művész gyerekkori emlékei kerülnek itt feldolgozásra a mai mémkultúrával, egy tető alá hozva így a ’90-es és 2000-es éveket a kor folytonosan változó trendjeivel.”
funzine.hu
munkáim
Dóczi Attila ambiciózus művészeti pályájának új fordulópontjához érkeztünk
Dóczi Attila ambiciózus művészeti pályájának új fordulópontjához érkeztünk. Korábbi kiállításainak konceptuális horizontja egy szubjektív megközelítéssel egészül ki. A 2021-ben elkezdett Random Access Memory, (RAM) című sorozatának darabjai a művész emlékein keresztül sokrétűen kapcsolódnak a mai fiatal felnőtt generáció egzisztenciális alapélményeihez. A digitalitáson keresztül folyamatosan jelen lévő vizuális sokkhatások, a memória esetlegessége, a figyelem hiányossága mellett az emlékezet szerepe is kiemelt jelentőséget kap munkáiban. Az állandó képi ingerek és ezek lecsapódása az emberi pszichében párhuzamos valóságot teremtenek, melyben más szabályok válnak érvényessé, mint a valós világban. Dóczi ebben a dimenzióban alkotja újra múltjának, gyermekkorának, emlékeinek foszlányait.
A kilencvenes, kétezres évek digitális forradalma meghatározó erővel hatott a művész vizuális világára. A korra jellemző színek és formák jelentős inspirációs pontként szolgálnak a művész alkotásaiban, melyekben keveredik a megfakult neon színek kínos nosztalgiája, a rideg fémek és műanyag formák által teremtett durvasággal és feszültséggel. Egy új korszak szabadságreménye mellett finoman érzékelhető az emberiség egyre növekvő technológiai kiszolgáltatottságának előrevetítése. A szimbólumokra épített társadalmi betagozódás analógiája, a száguldó sportautók, nonfiguratív tetoválások, mémek, popkulturális elemekként tűnnek fel. Az installatív munkák egy-egy kirakós darabjaiként jelennek meg egy távoli, felborult világrend utolsó mementóiként.
A fogyasztói társadalomban már állandósult reklám és hirdetés dömping keltette folyamatos zaj manifesztálódik, keveredve az ipari termelés jellegzetes anyagaival. Megjelenik a sokszorosított grafika, valamint a gépsorok által létrehozott tömegtermékek. Dóczi művészetében a faliképek helyét egyre inkább az installációk veszik át. A fém szerkezetű installáción, nyomtatott molinókon jelennek meg a művész online és offline élményeiből felépülő grafikák, kiegészítve egy rövidfilmmel.
A RAM sorozat darabjain a korábbi munkákon megjelenő dinamikus hasítások, tépésnyomok feloldódnak, szilánkossá válnak, melynek hatására a művész gyerekkorából ismerős vizuális emlékek felaprózódnak, eltorzulnak.
A digitális nemzedék egyik jellegzetessége, hogy a valós emlékezet felett, az elérési stratégiák és keresési útvonalak memorizálása diadalmaskodik. Dóczi e jelenség kritikája helyett az elemzés pozíciójába helyezkedik. A kiállítás emlékeztet a digitális kultúra pillanatnyiságára, a trendek és hot topic-ok kiszámíthatatlan váltakozására, ugyanakkor ezek egyre látványosabb szerepére az egyén emlékezetében, tudatalattijában.